Voor 16:00 uur besteld. Vandaag verzonden
Hoge kwaliteit natuurlijke ingrediënten
Gratis bezorging vanaf € 39,00
MULTIVITAMINE
0

Tijdelijk gratis drinkfles bij bestellingen vanaf € 49,00 ==>Tijdelijk gratis drinkfles bij bestellingen vanaf € 49,00 ==>Bekijk het hier.

Tijdelijk gratis drinkfles bij bestellingen vanaf € 49,00 ==>Tijdelijk gratis drinkfles bij bestellingen vanaf € 49,00 ==>Bekijk het hier.

Filters

Doelgroep

Bevat geen

Menstruatie en overgang

Deze door ons geselecteerde voedingssupplementen zijn een advies ter ondersteuning tijdens de menstruatie en overgang. Bekijk de producten om te lezen hoe deze supplementen (samen)werken. Klik op lees meer voor meer informatie over dit onderwerp.

Menstruatie

De meeste vrouwen menstrueren twee tot tien dagen lang. Meestal is het bloedverlies de tweede dag het sterkst. Gemiddeld verliest men tijdens een menstruatie ongeveer 50 milliliter bloed. Het menstruatiebloed stolt niet doordat de baarmoederwand het enzym plasmine bevat dat bloedstolsels afbreekt. Door overvloedig of langdurig menstrueren kan bloedarmoede ontstaan.

Sommige vrouwen hebben geen klachten tijdens hun menstruatie, andere vrouwen kunnen pijn, hevige bloedingen of intense PMS-symptomen ervaren. Menstruatiepijn is een van de meest voorkomende klachten die vrouwen rond hun ongesteldheid hebben. Deze menstruatiekrampen komen veel voor en worden veroorzaakt door het samentrekken van de baarmoeder. Bij sommige vrouwen kan dat zeer pijnlijk zijn.

Tips ter ondersteuning tijdens de menstruatie:

  • Zorg voor voldoende lichte lichaamsbeweging tijdens de menstruatie
  • Volg je menstruatiecyclus. Zo kan jij je voorbereiden op de symptomen 
  • Drink kruidenthee zoals kamille in plaats van koffie
  • Leg een warme kruik op je buik. Dit helpt de spieren ontspannen
  • Zorg voor voldoende afleiding. Dit heeft een positief effect op acute pijn
  • Drink geen alcohol en cafeïne houdende dranken.

Overgang

De overgang of menopauze is het stoppen van de menstruatie van een vrouw. Het treedt op wanneer de eierstokken minder oestrogeen en progesteron produceren waardoor het voorplantingssysteem zijn functie verliest.

Tijdens de overgang moet het vrouwelijk lichaam zich aanpassen aan deze natuurlijke veranderingen. Het meest herkenbare symptoom van de overgang is het stoppen van de menstruatie. In de hormonale huishouding kunnen symptomen zoals opvliegers en hartkloppingen optreden.

Bij een opvlieger voelt de vrouw zich opeens zeer warm worden, ze gaat zweten en wordt rood in het gezicht. Verder kunnen vrouwen last krijgen van psychologische symptomen als depressie, angst en concentratiegebrek.

Heb je heel veel last van de overgangsklachten, dan kan je met bepaalde voedingsmiddelen en voedingssupplementen het oestrogeengehalte aanvullen, zodat overgangsklachten verminderen.

Tips ter ondersteuning tijdens de overgang:

  • Eet onbewerkt en gezond voedsel, beperk toevoeging van zout
  • Vier porties melkproducten per dag geven de benodigde hoeveelheid kalk
  • Regelmatige lichaamsbeweging waarbij de botten belast worden
  • Alcohol, koffie, thee en gekruid eten kunnen opvliegers uitlokken
  • Zorg voor een uitgebalanceerd bioritme om beter te slapen
  • Houd je vitamine D op peil
  • Wees lief voor jezelf. Het is normaal wat je voelt en ervaart.
Filter
10 producten
Feel Good Supplements Menopauze Formule - 60 Vcaps
Menopauze Formule - 60 Vcaps

Veel gebruikt door vrouwen in de o...

Veel gebruikt door vrou...

Op voorraad
€25,90 Incl. btw
Toevoegen
Feel Good Supplements DIM 100 mg - 120 Vcaps
DIM 100 mg - 120 Vcaps

Ondersteunt de regulering van horm...

Ondersteunt de reguleri...

Op voorraad
€34,90 Incl. btw
Toevoegen
Feel Good Supplements Multi Speciaal - 90 Pcaps
Multi Speciaal - 90 Pcaps

Multivitamine in het hogere segmen...

Multivitamine in het ho...

Op voorraad
€29,90 Incl. btw
Toevoegen
Feel Good Supplements Maca 500 mg - 90 Vcaps
Maca 500 mg - 90 Vcaps

Maca, een krachtig adaptogeen, sta...

Maca, een krachtig adap...

Op voorraad
€26,90 Incl. btw
Toevoegen
Feel Good Supplements Calcium, Magnesium & Zink - 90 tabs
Calcium, Magnesium & Zink - 90 tabs

Calcium, belangrijk mineraal voor ...

Calcium, belangrijk min...

Op voorraad
€15,90 Incl. btw
Toevoegen
Feel Good Supplements Vegan D3 - 100 softgels
Vegan D3 - 100 softgels

Geschikt voor veganisten. Reguleer...

Geschikt voor veganiste...

Op voorraad
€15,90 Incl. btw
Toevoegen
  • Voor 16:00 uur besteld. Vandaag verzonden
  • Hoge kwaliteit natuurlijke ingrediënten
  • Gratis bezorging vanaf € 39,00
Feel Good Supplements Multivitamine - 50 gummies
Multivitamine - 50 gummies

Gummies multivitamine. Plantaardig...

Gummies multivitamine. ...

Op voorraad
€26,90 Incl. btw
Toevoegen
Vitakruid Vitex Agnus Castus - 60 Vcaps
Vitex Agnus Castus - 60 Vcaps

Met 0,5% agnuside en 0,6% aucubine...

Met 0,5% agnuside en 0,...

Op voorraad
€19,90 Incl. btw
Toevoegen
Vitakruid Saffraan & L-Theanine - 30 Vcaps
Saffraan & L-Theanine - 30 Vcaps

Met 28 mg Affron® & 100 mg L-Thea...

Met 28 mg Affron® & 10...

Op voorraad
€24,90 Incl. btw
Toevoegen
Vitakruid Femme - 60 tabletten
Femme - 60 tabletten

Deze formule ondersteunt de normal...

Deze formule ondersteun...

Op voorraad
€34,90 Incl. btw
Toevoegen

Overige categorieën in Gezondheidsbehoeften

Menstruatie en overgang

Menstruatie

De meeste vrouwen menstrueren twee tot tien dagen lang. Meestal is het bloedverlies de tweede dag het sterkst. Gemiddeld verliest men tijdens een menstruatie ongeveer 50 milliliter bloed. Het menstruatiebloed stolt niet doordat de baarmoederwand het enzym plasmine bevat dat bloedstolsels afbreekt. Door overvloedig of langdurig menstrueren kan bloedarmoede ontstaan.

Sommige vrouwen hebben geen klachten tijdens hun menstruatie, andere vrouwen kunnen pijn, hevige bloedingen of intense PMS-symptomen ervaren. Menstruatiepijn is een van de meest voorkomende klachten die vrouwen rond hun ongesteldheid hebben. Deze menstruatiekrampen komen veel voor en worden veroorzaakt door het samentrekken van de baarmoeder. Bij sommige vrouwen kan dat zeer pijnlijk zijn.

Tips ter ondersteuning tijdens de menstruatie:

  • Zorg voor voldoende lichte lichaamsbeweging tijdens de menstruatie
  • Volg je menstruatiecyclus. Zo kan jij je voorbereiden op de symptomen 
  • Drink kruidenthee zoals kamille in plaats van koffie
  • Leg een warme kruik op je buik. Dit helpt de spieren ontspannen
  • Zorg voor voldoende afleiding. Dit heeft een positief effect op acute pijn
  • Drink geen alcohol en cafeïne houdende dranken.

Overgang

De overgang of menopauze is het stoppen van de menstruatie van een vrouw. Het treedt op wanneer de eierstokken minder oestrogeen en progesteron produceren waardoor het voorplantingssysteem zijn functie verliest.

Tijdens de overgang moet het vrouwelijk lichaam zich aanpassen aan deze natuurlijke veranderingen. Het meest herkenbare symptoom van de overgang is het stoppen van de menstruatie. In de hormonale huishouding kunnen symptomen zoals opvliegers en hartkloppingen optreden.

Bij een opvlieger voelt de vrouw zich opeens zeer warm worden, ze gaat zweten en wordt rood in het gezicht. Verder kunnen vrouwen last krijgen van psychologische symptomen als depressie, angst en concentratiegebrek.

Heb je heel veel last van de overgangsklachten, dan kan je met bepaalde voedingsmiddelen en voedingssupplementen het oestrogeengehalte aanvullen, zodat overgangsklachten verminderen.

Tips ter ondersteuning tijdens de overgang:

  • Eet onbewerkt en gezond voedsel, beperk toevoeging van zout
  • Vier porties melkproducten per dag geven de benodigde hoeveelheid kalk
  • Regelmatige lichaamsbeweging waarbij de botten belast worden
  • Alcohol, koffie, thee en gekruid eten kunnen opvliegers uitlokken
  • Zorg voor een uitgebalanceerd bioritme om beter te slapen
  • Houd je vitamine D op peil
  • Wees lief voor jezelf. Het is normaal wat je voelt en ervaart.
Menstruatie en overgang
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergenMeer over cookies »